Akvarell

Jag har verkligen hittat ett nytt intresse i akvarellmåleriet. Det är jätteroligt! Jag trodde inte att jag skulle tycka det. 

Jag har bestämt mig för att inte bry mig om vad andra tycker och bara göra det jag vill. Så utan prestationsångest så är det superkul att måla! Vem hade kunnat ana det? Inte jag. 

Det är så lätt att låsa sig själv. 

Idag har jag målat hela fyra målningar!! Den första bilden målade jag på lunchen. (Jag jobbade hemifrån idag, så jag hade mina målargrejor i närheten). 

(null)

Jag hittar så många tips och idéer på YouTube, idag använde jag en ide därifrån. 

(null)

Nej förresten, det var två idéer jag använde från YouTube. Träden på bilden ovanför också. 

Pinterest är en annan inspirationskälla. I bilden nedan hämtade jag inspiration från flera bilder från Pinterest. Båten från en bild, vågen från en annan och vattnet från en tredje bild. 

(null)

Den sista bilden tog jag mest från mitt eget huvud. Men tekniken har jag snappat upp från YouTube. 

(null)

Jag kommer fortsätta att måla, det är så fantastiskt roligt!

Kommentera här: