Planering av köksträdgården

Nu har jag startat planeringen för 2020 års köksträdgård. Jag har börjat med att rita upp hur det såg ut i köksträdgården under föregående säsong. 

(null)

Sedan har jag inventerat vilka fröer jag redan har. Det är i en rosa gammal skolåda som jag har samlat mina grönsaksfröer. 

(null)

Jag kommer inte behöva köpa ett enda frö till i alla fall! 

Nästa steg blir att välja exakt vilken sort jag ska så var och hur många rader. Så långt har jag inte kommit ännu, men jag uppdaterar när jag gjort det. 

I går var jag ledig och tog en sväng i trädgården. Den här vintern har varit väldigt mild, men jag blev ändå förvånad när jag tittade närmare på kaprifolen vid det stora växthuset. Den såg ut så här: 

(null)

Jag vet inte hur det kommer att gå om det blir jättekallt nu. Hoppas att den inte skadas för mycket då. 

Kommentera här: